[TYPO3-UG Dutch] Liefhebbers voor een vertaling van de workspaces handleiding?

Kees van der Hall KvdHall at xs4all.nl
Mon Apr 24 16:07:47 CEST 2006

Hoi allemaal,

Ik ben het met Daniel eens dat documentatie zoveel als nodig in het
nederlands beschikbaar moet zijn. Dit kan de leercurve voor een groot aantal
mensen weer bekorten.
Ook voor de acceptatie en het doorzetten om Typo3 te gaan gebruiken is
Nederlandse documentatie nuttig.
Wat ik probeerde te zeggen dat ik bereid ben om te vertalen naar de taal die
nodig (nuttig) is. Geen overbodige duitse en/of engelse documenten.

Het voorstel om NL screenshots te maken is een hele goede. Document
vertaling in 2 stappen. Eerst de tekst en daarna de screenshots maken. Deze
fase biedt de mogelijkheid om te controleren op leesbaarheid en juistheid
van vertaling. Ook biedt dit de mogeliijheid om na de 1 stap alvast wat te
hebben. "Beter iets dan niets".

Zoals eerder aangegeven. Er moet een vraag kant zijn. Een behoefte. Die moet
wel duidelijk zijn voor de vertaler. Maw waarvoor doe ik iets?

Een wiki? Een stukje ondersteuning van de techniek bij de vertaling is
altijd goed.

Ok ik hoor het wel wanneer er iets vertaald moet worden en waar ik het weer
kwijt kan.

Groeten,
Kees van der Hall