[TYPO3-UG Dutch] Typo3 performance

Ries van Twisk typo3 at rvt.dds.nl
Wed Apr 19 16:01:24 CEST 2006

Kevin Renskers wrote:

> <snip........>
>

>Je hebt helemaal gelijk, dit is zo traag als ik weet niet wat. Ik heb
>dit over het hoofd gezien. Nu kan ik die pagina wel vervangen door een
>google zoekformulier (en hee, verdien je ook nog geld mee haha) maar
>toch... de functionaleit is wel belangrijk natuurlijk.

Ik heb juist voor dit doelende ltg_googlesearch gemaakt. Deze maakt
gebruik van de google Search API.
Als je later toch boven de 1000 zoek opdrachten per dag uitkomt dan
sprinkt hij over naar normale search.

Ik ben toch nog altijd van plan om een interface naar mnogosearch te
maken......

>Ooooh dat is een erg slechte tip! Dat helpt gegarandeerd je server om
>zeep. Elk child-process in apache gebruikt het geheugen wat je in PHP
>hebt ingesteld. Als je memory limit 24 MB is, zit je met zo'n 40
>processen al aan 1 GB geheugen. Daarna gaat die swappen, wordt alles nog
>trager, iedereen gaat zitten f5'en, en je komt in een eindeloze lus.

1GB erbij???? kosten ongeveer 300Eurie tegenwordig??? hebben wij ook gedaan.

Hoe zit het met je IOWaits?

>Kevin

Ries van Twisk
Freelance Typo3 Developer