[TYPO3-UG Dutch] Typo3 peformance

Kevin Renskers info at dualdot.nl
Tue Apr 18 22:53:05 CEST 2006

> Ik ga ervan uit dat deze 2000 leden actief zijn? Dan heb je wel meer
> nodig dan 1 Gb.

Alrighty, maar het draaide altijd prima met 20.000 actieve leden. Alleen
was dat dus geen Typo3.

> voor mySQL 3 en Apache 1.3 zijn een beetje outdated. Kies voor mySQL 4
> en Apache 2.

Eh ik draai MySQL 4.1. Apache 2 is op dit moment geen echte optie, en
levert ook niet echt veel snelheidswinst op lees ik meerdere benchmarks.

> In het ergste geval kun je overigens overwegen om de site helemaal plat
> te slaan... zie ook de performance tips die ze noemen bij TYPO3 zelf:
> http://news.typo3.org/news/article/testing-and-tuning-typo3-performance/

Een groot gedeelte van de site is een community, dynamisch dus. Kan
helaas niet echt plat geslagen worden :)

> En anders zou ik de hosting hiervoor gaan uitbesteden. Straks moet je
> meer tijd besteden aan het up houden van die server.

Hm dat is helaas al helemaal geen optie, aangezien de site maandelijks
zo'n 200 GB te verstouwen heeft. Plus dat ik mijn eigen hosting
bedrijfje heb, met 3 servers. Dit probleem ben ik echter nog niet
tegengekomen. En de raad van anderen is altijd welkom!

Kevin