[TYPO3-UG Dutch] Typo3 peformance

Kevin Renskers info at dualdot.nl
Tue Apr 18 22:24:09 CEST 2006

Hoi lijst,

Afgelopen zondag heb ik mijn vernieuwde site online gezet. Even wat
achtergrond info, is misschien wel leuk:

www.HallsOfIllusions.com is 5 jaar oud en sinds 2 jaar de grootste
fansite ter wereld over Insane Clown Posse en verwante bands. Een tijd
geleden heb ik besloten de site helemaal om te bouwen naar Typo3, omdat
het (eigen gemaakte) systeem zijn beste tijd wel had gehad. Het voldeed
wel goed, maar de rek was eruit zeg maar. Geen echte mogelijkheden tot
uitbreidingen en zo. Anyways, de site had zo'n 20.,000 actieve leden,
maar alle accounts zijn met de vernieuwde versie verwijderd om met een
schone lei te beginnen.

Nou heb ik dus afgelopen zondag de nieuwe site online gezet, en vandaag
zitten we alweer aan zo'n 2.000 leden. Maar.... mijn server heeft het er
verrekte moeilijk mee! Ik vind het best vreemd aangezien zo'n beetje
alles toch gecached zou moeten worden? En de site draait nog niet eens
op volle toeren!

Ik heb een aantal images bijgevoegd. Je kunt goed zien wanneer de nieuwe
site online ging :)

Het is een dedicated server met 1 GB geheugen. De server heeft Apache
1.3, PHP 4.3, en Zend Optimizer is ook geinstalleerd. Verder staat
caching in Typo3 gewoon aan.

Ik begin me toch wel zorgen te maken, want de server voelt toch niet
echt lekker snappy meer aan weet je wel. Ik ben zeker wel blij met de
vernieuwde site in Typo3, de crew is ook erg blij met de backend, maar
de load komt toch wel erg vaak tot 4 of zelfs 7. Voorheen kwam die
zelden boven de 1 uit....

Misschien iemand goede ideeen of ervaringen?
Kevin Renskers