[TYPO3-UG Dutch] Interne links in nieuw venster (ongewenst)

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Sat Apr 15 11:50:42 CEST 2006

Félippe van Eekhout schreef:
> Gegroet,
>
> Ben bezig met een site in V4.
>
> Wat me opvalt is dat de interne links in een contentdeel worden
> weergegeven in een nieuw venster (_blank). Ik kan nergens een optie
> vinden waar ik dit kan wijzigen.
>
> Dit zelfde gebeurt als je een interne link geeft in htmlArea RTE
> gedeelte. Als je dan kijkt naar de code: <a
> href="http://mijnsite.nl/?id=18" class="internal-link" title="Opens
> internal link in current window">[meer...]</a>
> In versie 3.8 werd in de RTE alleen de code <a href="index.php?id=18">
> gegeven. Liefst zou ik dit weer terug hebben...

> [...]

Hoi Felippe,

Je kunt je eerste probleem als volgt instellen:
MOD: Template
Page: Rootpage
Helemaal rechtsboven: Constant Editor
Category: CONTENT
Target for external links: _blank
Update

Klaar!

Dat hoop ik tenminste.

En je tweede probleem:

TSconfig van je rootpage

RTE.classesAnchor {
   internalLink >
   externalLink >
   externalLinkInNewWindow >
   internalLinkInNewWindow >
   download >
   mail >
}

Dan werkt ie weer als vroeger.

Groeten,

Daniel

--
Auto's hebben bumpers, potloden gummetjes, want mensen maken fouten