[TYPO3-UG Dutch] Inloggen werkt niet

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Sun Apr 9 13:08:23 CEST 2006

Beste Harry en anderen die voor het eerst in dit soort
stroomversnellingen terechtkomen:

Harry schreef:
> wow... that simple.. huh... het werkt.
>
> Maar waar kun je deze wetenswaardigheden terug vinden?
> Wat is de aanbevolen literatuur / naslagwerk volgorde om door te nemen?

Alleen intuïtie en ervaring.

Alle gekheid op een stokje.

Er zijn voor dit soort dingen in principe 3 (of 4, misschien wel 5)
mogelijkheden.

Ga er van uit dat TYPO3 graag wil weten welke gebruikers op die pagina
mogen inloggen.
Er zijn extensies die dat niet willen weten, die kijken keihard in de
fe_users tabel. Dit is mogelijkheid 5 en zeker niet de elegantste (meest
elegante).

Mogelijkheid 1 is waar jij tegen aangelopen bent. Nergens staat iets
over de moeilijke kreten ( styles.content.loginform.pid = xxx ) die je
nodig hebt om TYPO3 de weg te wijzen. Maar het systeem weet het zelf
wel. Het enige wat je moet doen is gebruik maken van de constants
editor, zodat je later heel verbaasd in de template (sjabloon) deze
kreet ziet staan.

Mogelijkheid 2, en die moet je gebruiken als de Kasper's verbeterde
loginbox wilt gebruiken, is om op de pagina waarin je de extensie
gebruikt de sysmap moet opgeven in het veld "Algemene recordopslag".

Mogelijkheid 3 is iets soortgelijks maar dan bij het content-item zelf.
Dus direct bij de plugin (extensie). Onze vriend Adrian Rotea heeft een
verbeterde versie van de verbeterde loginbox gemaakt. Of eigenlijk is
het een uitbreiding. Hiermee kun je zelf de lay-out sturen met een
HTML-template.
Adrian heeft de m.i. enig juiste methode gebruikt.

En, vraag je nu, wat is dan mogelijkheid 4? Wel dan moet je in de
handleiding lezen dat je in je TS-template een bepaalde eigenschap
(property = soort variabele) de pid van je sysmap moet toewijzen.
Soms is er geen handleiding. Dan is de laatste redding het doorneuzen
van de TS-templates die bij de betreffende extensie zitten. Deze zijn te
herkennen aan de ".txt" extensie (ja ook weer een extensie).

Ik hoop dat ik hiermee je vraag voorlopig voldoende heb beantwoord.

Wat hebben sommige mensen veel woorden nodig om te zeggen wat ze kwijt
willen.

Groeten,

Daniel Doesburg

--
Auto's hebben bumpers, potloden gummetjes, want mensen maken fouten