[Typo3-UG Dutch] excel-file

Rick - Futuros typo3 at futuros.nl
Wed Sep 14 12:18:46 CEST 2005

Remco Zwaan wrote:
> Hi fokes,
>

> Heeft iemand ervaring…met het plaatsen van een excel-bestand. Ik wil
> gaarne dat het excel-bestand wordt gepresenteerd in een soort van
> i-frame..dus dat men kan ‘scrollen’ door het excel-bestand….
>

> Grtz,
>

> remco

Volgens mij is het erg browser afhankelijk hoe een bestand zoals excel
wordt geladen. In IE wordt het altijd geladen binnen in de browser. Bij
FF (kan ook aan mijn instellingen liggen) wordt het bestand altijd in
excel zelf geopend.)

Persoonlijk vind ik dat je ook wel een heel goede reden moet hebben om
zoiets (perse) in de browser te willen laten zien terwijl veel bezoekers
dit geen prettige oplossing vinden. [1]

Wellicht is het een optie om het bestand downloadbaar aan te bieden en
vervolgens de gegevens uit het excel bestand in een tabel te tonen.
(Ligt natuurlijk wel aan het soort gegevens in de excel of dit een
mogelijkheid is.

http://www.useit.com/alertbox/open_new_windows.html