[Typo3-UG Dutch] Typoscript als content

Daniel Doesburg [netcreators] typo3 at doesburg.biz
Tue Sep 6 23:23:14 CEST 2005

Bastiaan Rodenburg schreef:
> Hallo,
>
> Misschien is dit een domme vraag, maar als beginner mag je die stellen.
> Ik wil een stukje typoscript als content element op een pagina weergeven.
> Kan dat?
>
> De situatie is deze: Ik wil een overzichtje bieden (FE) van de laatst
> gewijzigde pagina's. Dat kan via een sitemap. Maar deze gaat maar 1 niveau
> diep. Nu heb ik een stukje typscript gevonden die wel dieper zou gaan. Hoe
> krijg ik dit het makkelijkste op een pagina. Moet dat helemaal via de
> template record of kan ik dat op de page waar ik het wil weergeven doen.
> [...]
Hoi Bastiaan,

Wat bedoel je? Ik geloof dat ik je niet begrijp.

Een stukje typoscript kun je net als elke tekst gewoon op een pagina
zetten in de content.

Als je een overzicht van de laatst gewijzigde pagina's wilt maken moet
je even zoeken in de extensies. Werkt prima. De sitemap is daarmee op
straatlengtes achterstand gekomen wat dit betreft.

Typoscript komt inderdaad meestal in een template. Nu kun je een
template voor/op de betreffenden pagina maken.
Je kunt ook een extensie installeren die je de gelegenheid geeft om ,net
als TSconfig een stukje typoscript aan een pagina te hangen.

Hopelijk, hoewel ik je vraag (vragen) niet begrijp, kom je hier verder mee.
En anders trek je maar weer aan de bel.

Succes,

Daniel