[Typo3-UG Dutch] Vraag over aantal kolommen in combinatie met Templavoila

Ellen Pronk ellen at dlma.nl
Thu Nov 24 14:30:33 CET 2005

Hoi allemaal,

Ik ben sinds een week of twee me aan het verdiepen in Typo3 en lurk
hier voor diezelfde tijd.

Tot op heden gaat het redelijk voorspoedig. Heb de Getting Started en
Modern Template building doorgenomen, daarna gelijk overgestapt op
Templavoila, wat me flexibeler leek dan de auto template parser.

Het kost wel even tijd de logica door te krijgen, en het valt me op
dat plugins wel heel veel custom css en html met zich mee zeulen.
Probeer hier zoveel mogelijk heldere html te schrijven met zo min
mogelijk custom classes. Ben nu vooral aan het uitproberen, misschien
dat ik volgende week fris opnieuw begin met alle tot dan toe opgedane
kennis

Er is één probleem waar ik zo snel niet uit kom, heb uitgebreid de
engelse mailinglist doorzocht, maar zie het antwoor niet 1 2 3.

Voor de homepage heb ik 5 blokken gemapt, maar ik zie er maar 4 als
ik content wil toevoegen. Ik heb gelezen hoe je namen van content
kolommen kunt wijzigen en ook blokken kunt toevoegen, maar ik ging
ervan uit dat templavoila dat al zelf zou doen.
(Gebruik Typo3 3.8.1 met TV 0.4.0)

Ik zie het vijfde blok wel staan in de DS en als ik source bekijk van
de gegenereerde pagina zie ik ook de div staan. Heeft iemand een tip?

Met vriendelijke groet,

Ellen Pronk
dlma.nl