[Typo3-UG Dutch] Persistent menu (shop categorieen)

Mark Kuiphuis mark at exxtra.nl
Thu Nov 17 12:27:50 CET 2005

Ik zit nu al meer dan 2 dagen te puzzelen om in Typo3 een menu te laten
zien die alleen de categorieen van de shop laat zien.

Ik heb zk_products gebruikt (en uiteindelijk ook gelukt om producten op
het scherm te krijgen), maar ik krijg het niet voor elkaar om de 5
categorieen als menu op elke pagina te tonen. (ik gebruik TemplaVoila)..

Stel ik heb het volgende menu

- Root page
    - Page 1
    - Page 2
    - Page 3
    - Page 4
    - Page 5
    - Page 6
    - Submenu 1 (Shop)
      - Shop categorie 1
      - Shop categorie 2
      - Shop categorie 3
      - Shop categorie 4
      - Shop categorie 5
   -  Page ...
   -  Page ...

Hoe kan ik het met TS voor elkaar krijgen dat ik in een menu alleen Shop
categorie 1 t/m categorie 5 te zien krijg.
In TemplaVoila heb ik al een container aangegeven waar de menu-items in
moeten komen en heb als inhoud aangegeven dat het een Typoscript Object
Path moet zijn... (lib.shop_categories)

In de template van Root page heb ik vervolgens de volgende code's
geprobeerd!

## Shop categories Menu [Begin]
lib.shop_categories = HMENU
lib.shop_categories = TMENU
lib.shop_categories.begin = 7
lib.shop_categories.2.maxItems = 5
lib.shop_categories.2.NO {
	allWrap =  |
}
## Shop categories Menu [End]

Dit heb ik ook geprobeerd met lib.shop_categories.2 vervangen door
lib.shop_categories.1, maar ook zonder resultaat
Heb al een entryLevel =0, entryLevel = 1 etc. etc. geprobeerd, maar ook
daar geen verschil.

Heb ook nog het volgende geprobeerd (komt rechtstreeks uit TSREF)

20 = HMENU
20.special = list
20.special.value = 48, 49, 50, 51, 52 (de UID's van de shop categorieen)
maar hier ook zonder resultaat.....

Het menu dient dus over elke pagina van de site beschikbaar te zijn
(persistent) en niet afhankelijk te zijn van het menu waar die zich in
bevindt....

Alvast bedankt,

Mark