[Typo3-UG Dutch] Javascript menu en frames

willem terpstra willemterpstra at wanadoo.nl
Thu May 26 09:50:08 CEST 2005

Daniel,
ik zou je nog even uitleggen hoe je een menu in php kunt genereren.

Daar komt ie:

   1. Ga naar de extension manager
   2. make new extension
   3. bij general info: frontend pluhgins, rest van de velden naar
      believen invullen
   4. bij frontend plugins: 'add as menu/sitemap' item' selecteren, dan
      update.
   5. 'View result' klikken, dan WRITE om extensie  te  genereren.

Dat is eigenlijk alles. Nu kun je de extentie installeren en gebruiken.
Op dit punt heb je er nog niet veel aan,
maar als je in de source van de gegenereerde extensie kijkt, zie je
vanzelf wel wat je aan moet passen om het gewenste menu te genereren.
Je wilt het dan nog wel op elke pagina terug laten komen, en niet als
een content element gebruiken (alhoewel dat soms ook te gebruiken is
natuurlijk).
Dat heb ik op de volgende manier opgelost:
een stukje aan de template toevoegen:

config.includeLibrary=fileadmin/template/main

temp.bot_menu = PHP_SCRIPT
temp.bot_menu {
  file = fileadmin/template/main/bot_menu.php
  cObj = TEXT
  cObj.value =
  cObj.value.required = 1
  stdWrap.case = upper
}

Dan moet het scriptje bot_menu.php natuurlijk wel bestaan, dat ziet er
zo uit:
<?

require_once(t3lib_extMgm::extPath('wt_menu').'pi1/class.tx_wtmenu_pi1.php');
    $content = tx_wtmenu_pi1::bottom_menu ();
?>

En dan zou het een heel eind moeten werken. Als je vragen hebt, hoor ik
het wel.

Groet Willem.