[Typo3-UG Dutch] stricte (x)html + typo3

ben van 't ende [netcreators] ben at netcreators.nl
Wed May 18 21:53:11 CEST 2005

willem terpstra wrote:
> Geachten,
> heeft iemand van jullie wel eens en website gebouwd met het menu
> onderin, en naar boven uitklappend?
> Een klant van mij wil dit met alle geweld. Op zijn oude website was het
> zo, en ik kan hem niet op andere gedachten brengen.

Hoi Willem,

De kunst is om je klant te overtuigen met argumenten.

- Bezoekers verwachten de navigatie op een bepaalde plek en dat is links
bovenin. Dat is voor een bezoeker meteen een vertrouwd gevoel. Met name omdat
het om een commerciele site gaat. Dat geeft ook een wat professionelere uitstraling.
- De navigatie op deze manier laat totaal geen overzicht van wat er op de
website is zien. In ieder geval niet een die tijdens het surfen blijft staan
- De hele frameset maakt het voor zoekmachines erg moeilijk de site en zeker de
relevante gedeeltes binnen de tekst gerelateerd aan een pagina (URL) te vinden.
- Uitgevoerd in XHTML/CSS wordt de pagina vele malen sneller en vele malen beter
te vinden door zoekmachines
- Een mooie printstylesheet er bij doet het ook altijd goed.

Mijn ervaring is het dat je de meeste klanten wel zover krijgt met goede
argumenten. Uitendelijk zijn zij het die er profijt van hebben. Toch?

Je issue met het onderin positioneren van elementen is een hele lastige
inderdaad. Lees dit artikel van de Nederlander Bobby van de Sluis op A LIst
Apart eens. http://www.alistapart.com/articles/footers/

Ik hoop dat je daar wat aan hebt.

gRTZ

ben