[Typo3-UG Dutch] !e Gebruikersdag: iedereen bedankt en de follow-up

Sander Vogels sander at netcreators.nl
Sat May 14 16:36:40 CEST 2005

Hallo allemaal,

Ik wil iedereen die aan de 1e NL/BE UG dag heeft deelgenomen ontzettend
bedanken. Het was een zeer brede groep -van defensie, gemeentes tot T3
bedrijven, free-lancers en designers- die toch heel goed met elkaar op
konden schieten. De opkomst was hoog en de sfeer was super!
De volgende UG dag zal ik zo vroeg in het voren plannen dat iedereen
zeker kan. Het was duidelijk dat iedereen de schouders wil zetten onder
TYPO3 in Nederland.

Nadat ik even genoten heb van het lange weekend zal ik de presentaties
allemaal online zetten plus een actielijst maken van hetgeen we
besproken en afgesproken hebben als vervolgactie. Voor iedereen die er
niet was heel in het kort;
- we gaan een nieuw Nederlands T3 portal bouwen, op typo3.nl. Hier
zullen veel communicatiemiddelen op komen zoals nieuwe mailinglijsten,
bulletin board (ja toch) en zelfs een chat.
Verder een zo breed mogelijke kennisdatabank met documentatie, een FAQ,
video en nog veel meer.
- er wordt een documentatiewerkgroep ingericht voor het verzamelen,
rediger, samenvoegen en vertalen van documentatie.
- er wordt dit jaar nog een tweede UG dag georganiseerd.
- er komt een online enquette waarin iedereen kan aangeven wat
belangrijk te vinden voor de portal, een tweede UG dag etc plus je kunt
aangeven waar je zelf in mee wilt helpen en hoeveel tijd je hier voor hebt.
- alle TYPO3ers gaan voor zichzelf overwegen of ze lidmaatschap van de
Association willen. Dat dit goed is voor de ontwikkeling van TYPO3 en de
positie van TYPO3 in Nederland ziet iedereen wel in.

Verder kwamen twee onderwerpen de hele dag terug in de gesprekken die ik
  tijdens de pauzes had met veel aanwezigen. Wat daar is uitgekomen wil
ik ook mee aan de gang;
- we gaan bekijken of we met een heleboel bedrijven gezamelijk TYPO3
hosting kunnen gaan verzorgen. Dus niet uitbesteden maar zelf rackspace
& servers huren en deze zelf beheren. Hierdoor koopt iedereen tegen
kostprijs in, heeft de zekerheid van goede T3 gebasseerde ondersteuning
en valt er tevens voor iedereen wat te verdienen door inkoop tegen
kostprijs. T3 Consumers United ;-)
- we gaan de mogelijkheden onderzoeken voor een TYPO3 beroepsvereniging,
te beginnen met een analyse van voordelen en nadelen en het draagvlak
onder T3ers.

Fijn Pinksterweekend allemaal,

groetjes,

Sander Vogels