[Typo3-UG Dutch] Hosting Typo3: Inventarisatie behoefte

Janno Schouwenburg janno at euronet.nl
Fri May 13 22:50:54 CEST 2005

Hallo allemaal,

Mede naar aanleiding van de signalen tijdens de gebruikersdag wil ik hier
een initiatief proberen te starten.

Zoals jullie weten is het niet eenvoudig kwalitatief goede Typo3 hosting met
de juiste mogelijk en vrijheden te organiseren. Zeker als je graag wil dat
de hoster ook Typo3 kenis heeft (binnen of buiten de community) en dus
begrijpt wat de impact van bv nieuwe php/mysql versies heeft op de werking.
Aangezien velen in de community mogelijk geïnteresseerd zijn wil ik een mini
inventarisatie houden van deze behoefte zodat ik een voorstel uit kan werken
en aan verschillende hosters om een aanbieding kan vragen, samen staan we
immers sterk.

De stappen:
- Globale interesse inventariseren (nav deze mail)
- Voorstel uitwerken en aan de geïnteresseerden om commentaar vragen
- Voorstel (soort mini-RFP) aanbieden aan de hosters zodat ze met een goede
aanbieding kunnen komen
- Aanbiedingen presenteren/vergelijken aan de geïnteresseerden en samen de
beste aanbieding selecteren
- Geïnteresseerden kunnen inschrijven op een hostingvorm van de beste
aanbieding
- Inkopen

Dus aan jullie de vraag, wat voor soort hosting is van toepassing voor jou
(root server/vps/shared zelf typo3 installeren/shared typo3 kant en
klaar/...), wat zou er in de hosting oplossingen moeten zitten, waar zou het
aan moeten voldoen en als laatste, wat is een realistisch omvang die je in
geval van een goede aanbieding af zou kunnen/willen nemen? En wat ook goed
is om te horen, waar / met wie heb je goede ervaringen op hosting gebied?

Als veel mensen reageren dan wordt dit een redelijk zwaar traject, maar ook
een paar geïnteresseerden voor bv shared hosting kan ook al een leuke case
opleveren. Trouwens, als je liever je reactie niet in deze ML geeft dan kun
je mij ook privé mailen. En voor de duidelijkheid, ik wil hier geen cent aan
verdienen, alleen besparen.

Groeten,

Janno