[Typo3-UG Dutch] Discussie over het stellen van vragen.

Kees KvdHall at xs4all.nl
Sat May 7 00:29:18 CEST 2005

Hallo allemaal,

Ik wil met deze mail geen bandbreedte verbruiken die beter benut zou kunnen worden, maar wil toch wel reageren op de vrij lange discussie over het stellen van vragen.
Ook ik ben een zogenaamde Typo3 newbie. Met vallen en opstaan heb ik gelukkig de dutch user groep mailinglist gevonden. Graag zie ik dat er positief gereageerd wordt op de vragen die er gesteld worden. Ook beginnersvragen kunnen de professionals weer even aan het denken zetten over de flexibiliteit (=complexiteit) van Typo3.

Ook de toegankelijkheid naar de beschikbare documentatie, regels en richtlijnen is altijd voor verbetering vatbaar.
Wat betreft het leveren van bijdrages. Juist omdat de TYPO3 wereld erg groot is om te ontdekken is het leveren van een bijdrage als newbie ook niet eenvoudig.
Dat wat binnen mijn mogelijkheden lag heb ik aangeboden. Het schrijven van een stukje handleiding bij een extentie. Ook aangeboden om dit in het NL te doen. Dat was niet nodig en zou niet ondersteund worden binnen typo3.org. Ok, dan niet, heb ik gedacht!

Ik ben nog steeds bereid om stukken (technische) tekst van ENG naar het NL te vertalen. Door het vertalen leer je ook weer bij. Maar ja wat? Wat is nodig?

Wat mij verbaasd is dat Typo3 een geweldig CMS framework is en er geen multi-langual documentatie site is opgezet voor de ondersteuning van Typo3. Dat zou toch een oplossing kunnen zijn? Of ga ik te kort door de bocht?

Terug naar de discussie. Na mijn terugkeer van 1 week vakantie tref ik mijn mailbox volgeschreven met UG-dutch. Het is gewoon te veel naast alle ander E-mails om door te worstelen. Gelukkig kwam ik iets herkenbaars in de E-mails tegen. Tweakers.net. Heb ik veel geraadpleegd en in 95% van de gevallen het antwoord gevonden zonder vraag te stellen. Wanneer dit voor Typo3 ook realiseerbaar is gaan mijn handen op elkaar.

Helaas kan ik niet bij de UG dag aanwezig zijn, maar ben wel voorstander van deze dag.

Typo3 is een goed produkt en verdient ook in NL een grote, sterke en positieve gebruikersgroep te hebben.

Kees van der Hall