[Typo3-UG Dutch] Welke Front end table editor is de beste ?

geert vegter geertvegter at hotmail.com
Wed Mar 16 13:43:17 CET 2005

Hallo  Daniel

Dank je voor je reactie.
Boodschap over DEV en Engels etc. begrepen.
Sinds kerst 2004 ken ik TYPO3 en alle gebruiken moet ik nog wat tot mij
nemen.
Sorry.

Geert Vegter

Je schreef :

Heb je een (bevredigend) antwoord gehad op je vraag in dev? (...)

Wat heb je gedaan om zelf een antwoord te vinden. Want er is al heel wat
over geschreven. Wat zijn dan de gerichte vragen die je nog niet
beantwoord hebt gezien?

Je schrijft niet eens wat je zelf nodig hebt. Hoe wil je dan een advies
krijgen?

Dus, in de herkansing . . . .

Op dev heb ik geen antwoord gekregen.

In de herkansing het volgende :

Ik heb inmiddels veel documentatie gelezen van TYPO3.
Grote stukken van CORE API en TYPO inside

Ik heb player profile voorbeeld extension gebruikt en daar mee gestoeid.
In een eigen extensie heb ik een variant proberen te maken. Verder heb ik de
functies van pibase proberen te doorgronden.
Waar ik onder ander tegen op loop is dat editpanels en editicons niet op het
scherm krijg behalve als ik generiek dat via een admin panel instel. Maar
dan krijgt alle content een potloodje.

Ik heb een test gedaan met feedit  (cwt)

Voorbeelden van testen :

>http://www.flowerbasis.com/typosites/ffx/index.php?id=441

Left panel : FEedit test en tabeltest xxx

Wat ik graag zou willen is bijvoorbeeld dat de laatste tabel (tabeltest xxx)
rechts een kolom krijgt met potlood icons en dat er dan in dezelfde look and
feel een edit frame geopend wordt (liever geen pop up) bijvoorbeeld eronder.
(tabeltest xxx is gemaakt extensie Qiktabel)

Als ik Back end edit functies gebruik dan is voorzover ik heb uitgeprobeerd
de look and feel (style) niet goed te beinvloeden.

Wat ik eigenlijk wil is dat ik voor eeen BE user of een FE-user of een
anonieme web gebruiker edit functies kan maken die qua bediening lekker
werken(met bijvoorbeeld hetzelfde gemak als Microsoft outlook)  in de door
mij gekozen Front end stijl. (met gebruikmaking van TCA)

Wat ik na lezing van allerlei documentatie in dit verband nog niet scherp
heb is o.a. :

>Wat is de "state of the art" extensie of API  ten aanzien van het editen
>van TYPO3 records. Want ik heb wel begrepen dat er in de extensies rijp en
>groen door elkaar zit.

>Is het raadzaam om gebruikers die wat mogen wijzigen aan records op te
>voeren als BE Users
of juist FE Users ? Wat zijn de fundamentele verschillen die je dan
impliciet kiest als je BE of FE user kiest?

Geert Vegter