[Typo3-UG Dutch] php in template

Eduard Renger eduard at renger.info
Mon Mar 7 09:57:26 CET 2005

Ik heb middels onderstaande TS code het resultaat van een php script in de
template opgenomen:

temp.welkom = HTML
temp.welkom.value = <b>Je bent niet ingelogd.</b>

[usergroup = *]
        config.includeLibrary = fileadmin/scripts/include.inc

	temp.welkom = PHP_SCRIPT
	temp.welkom {
		file = fileadmin/scripts/count.inc
		cObj = TEXT
		cObj.value = &nbsp;
                cObj.value.required = 1
		stdWrap.wrap = <a href="index.php?id=98"> | &nbsp;nieuw(e) bericht(en).
</a>
 		stdWrap.case = upper
	}
[global]

welkom is een van de placeholders in mijn template.

count.inc vult uiteindelijk de waarde van cObj middels een php script.

Maar goed het is misschien afhankelijk van je PHP script hoe je het zou
moeten aanvliegen. Als je wilt kan ik je de php scripts sturen waar het om
ging. In mijn geval ging het om het aantal nieuwe berichten dat iemand had
in de PM (prive message) functionaliteit van CWT_community op elke pagina
van de site tonen. Zodat als de gebruiker een PM krijgt hij dat direct
ziet zodra hij een nieuwe pagina laadt.