[Typo3-UG Dutch] Inhoud op alle pagina's

Bart van Eijck - Senet BV bvaneijck at senet.nl
Wed Jun 22 11:36:54 CEST 2005

> Mijn site draait op typo3 3.8 en maakt gebruik van templavoila.
> De site is volledig opgebouwd uit CSS, en heb een div aangemaakt
> (rightcontent) waar de inhoud over de gehele site geplaats moet worden.

Dit werkt met TypoScript. Doe TemplaVoila -> map de inhoud van de DIV als
"Typo3 object path" -> noem hem lib.mijnDiv (o.i.d.) en zet in de
hoofdtemplate (klassieke template module) van je site zoiets als:

lib.mijnDiv = TEXT
en nog wat html inhoud</p>

Ik heb wel de aanname gemaakt dat je al enigszins bekend bent met
TemplaVoila en de Template module...

Wat ook kan, en waarschijnlijk beter is als de inhoud van de DIV ook door
beheerders veranderd moet kunnen worden, is een zogenaamd "Flexible Content
Element" maken. In de tutorial Futuristic Template Builing staat daar alles
over. Daar heb ik het ook uit geleerd. het flexible content element moet dan
wel steeds met de hand in elke pagina geplaatst worden. Handiger is om er 1
te maken, en dan op de andere pagina's referensies van dit element neer te
zetten, zodat bij het updaten van de inhoud ze allemaal aangepast worden in
1 keer.

Bart