[Typo3-UG Dutch] Niew hier. Problemen met Typo3 3.8.0 + TV 0.4.0

Bart van Eijck - Senet BV bvaneijck at senet.nl
Thu Jun 2 10:10:39 CEST 2005

Hallo,

In de grote wirwar van de Typo3.org site (moet ik echt overal voor
registreren???) heb ik deze lijst gevonden. Ik heb een Typo3 3.7.0 met
TemplaVoila 0.3.0 geüpgrade naar 3.8.0 en TV 0.4.0. Dit ging goed en de
front en backend werken nog perfect... Tot dat ik probeerde een nieuwe
vertaling van een pagina te maken. Mijn default taal is Engels en ik gebruik
de standaard Typo3 language functie voor de pagina's in alternative talen
samen met TemplaVoila.

TV Page -> Selecteer pagina -> tabblad Localisation -> Create new
translation -> ik selecteer de nederlandse taal

Dit werkte altijd perfect bij mijn oude installatie.

Wat er nu gebeurt:

- Vertalingen die ik in typo3 3.7.0 gemaakt heb staan wel correct weergegen.
Als ik ze verwijder en weer opnieuw maak, dan krijg ik de onderstaande
problemen. Ook met nieuwe vertalingen.
- Ik doe de bovenstaande stappen en creëer een nieuwe pagina in het
nederlands. Ik klik op het "save and exit" knopje en vervolgens staat de
nieuwe vertaling niet bij Localisation.
- Er is weldegelijk iets naar de database geschreven, want via de klassieke
Page module zie ik dat er weldegelijk een entry is voor de vertaling en de
webpagina laat de vertaling ook zien.
- TemplaVoila lijkt van niets te weten en ik kan nog steeds een nieuwe
pagina in het nederlands aanmaken, welke wederom alleen in de klassieke Page
module verschijnt, "bovenop" de eerste vertaling die ik maakte. Dit betekent
dat wanneer ik de nieuwe vertaling verwijder, de oude er weer staat.
- Downgraden naar TemplaVoila 0.3.0 helpt niet.

Heeft iemand enig idee?

Bart van Eijck