[Typo3-UG Dutch] een nieuwe TYPO3 fan?

Janno Schouwenburg janno at euronet.nl
Fri Apr 1 18:40:55 CEST 2005

Hoi Hico,

Ik zou als ik jou was beginnen bij het begin: een server werkend maken met
één typo3 installatie. Je kunt al wel de handleiding volgen waaruit blijkt
dat een extra installatie van typo3 op basis van dezelfde source code met
een symbolic link kan plaatsvinden. Als je de eerste site draaiend hebt dan
kun je inderdaad door een extra dns record naar het zelfde ip adres op de
server te laten verwijzen gewoon meer sites bedienen binnen dezelfde
installatie. Het werkt goed, zeker voor de veel uit een dozijn klanten.
Andere klanten waarvoor je veel moet ontwikkelen kun je met de sybolic link
manier een eigen typo3 omgeving geven. En voor ontwikkeling zou ik typo3
helemaal apart nog een keer installeren op de server zodat je daar ook typo3
kan updaten en testen zonder de productieomgeving te beïnvloeden. Maar zoals
ik al  riep, begin bij het begin. Er zit trouwens geen echte
ontwikkel-productie synchro optie standaard in typo3, maar er zijn wel
extensies die hier bij kunnen helpen.

Groeten,

Janno