[Typo3-UG Dutch] Re: TrueType fonts gebruiken binnen Typo3

Bas v.d. Wiel bas at extranet.kompas-media.nl
Sat Oct 16 13:44:51 CEST 2004

Hallo Wilfred,
Dit is zeker mogelijk, al is het niet perse een functie van Typo3 zelf.
Op dit moment ben ik een nieuwe template aan het ontwikkelen die alle
<h1>-koppen presenteert in het Futura-font. Hiervoor gebruik ik
JavaScript en PHP. Een kant en klare uitleg met voorgebakken scripts
vind je op http://www.alistapart.com/articles/dynatext/. De gerenderde
koppen worden ook in een cache bewaard zodat de server niet heel zwaar
belast wordt. Je kunt elke CSS selector gebruiken om aan te geven welke
tekst vervangen moet worden. Het belangrijkste voordeel is dat je in de
broncode van de gerenderde pagina nog steeds gewoon <h1>-tags ziet met
de juiste tekst zodat tekstbrowsers e.d. je koppen ook nog steeds kunnen
lezen. Heeft een gebruiker geen JavaScript, dan wordt de kop weergegeven
in de stijl die je ervoor gedefinieerd hebt in je CSS.
De scripts staan in externe bestanden en in Typo3 hoef je verder niets
te doen. Alleen een <script>-tag voor het aanroepen van het
JavaScript-bestand in de document-header laten inlopen.

Groeten,

Bas