[Typo3-UG Dutch] Re: frontend editing (Joost Kahmann)

Guus typo3 at ehbweb.nl
Tue Jun 15 20:56:49 CEST 2004

Ha Joost,

Ik zie dat je op de backend laat inloggen. Je kan ook de extensie
frontend_user-backend_login gebruiken. Je maakt dan op de gewone manier een
inlogpagina op de frontend, of je gebruikt hier de frontend_loginbox
extensie voor. Op diezelfde pagina voeg je de frontend_user-backend_login
extensie in.
Je maakt vervolgens een frontend user aan. In de eigenschappen van die user
koppel je hem aan de backend user die je nu gebruikt.
Na inloggen op de frontend krijgt deze user een knop te zien waarmee hij op
de backend in kan loggen, d.w.z. op de frontend backend rechten krijgt.
Als de user dan, op de pagina's waarvoor hij de rechten heeft, niet het
potloodje te zien krijgt om te editen, of de admin panel, moet je de waarde
config.admPanel =1 plaatsen in de TS setup van deze backend user.

Succes,

Guus