[TYPO3-UG Denmark] Link i RTE til specifik sprogversion

Jacob Rasmussen jacob at lightbulb.dk
Thu Jul 19 20:12:03 CEST 2012

Hej Jakob,

Den 18/07/12 03.08, Jakob Raaschou Nielsen - T3CMS.dk skrev:
> Hvordan lader man nemmest en redaktør lave et link til en specifik
> underside på et specifikt sprog?
>
> jeg mener ikke en dynamisk language selector eller noget angående
> config.linkVars = L(1-5) osv
>
> men hvor en redaktør står på www.domæne.dk/index.php?id=10&L=2 og
> redaktøren gerne i sin tekst i RTE vil kunne linke
> direkte til en anden underside på et andet sprog som f.eks
> www.domæne.dk/index.php?id=17&L=3

I sådan et tilfælde ville det nemmeste være, at have et undertræ pr
sprog, for så er det blot et spørgsmål om at linke til det rette undertræ.

Jeg ved faktisk ikke om der findes andre løsninger, der på nogen måde er
hensigtsmæssige.
Udover at udvide RTE'ens popup, så det også er muligt at vælge
sprogvariabelen pr. link.

--
Kind regards

Jacob Rasmussen