[TYPO3-UG Denmark] Link i RTE til specifik sprogversion

Jakob Raaschou Nielsen - T3CMS.dk typo3 at t3cms.dk
Wed Jul 18 03:08:47 CEST 2012

Hvordan lader man nemmest en redaktør lave et link til en specifik underside
på et specifikt sprog?

jeg mener ikke en dynamisk language selector eller noget angående
config.linkVars = L(1-5) osv

men hvor en redaktør står på www.domæne.dk/index.php?id=10&L=2 og redaktøren
gerne i sin tekst i RTE vil kunne linke
direkte til en anden underside på et andet sprog som f.eks
www.domæne.dk/index.php?id=17&L=3

Er eneste mulighed at linket laves som external url og redaktøren selv skal
skrive hele linket og skal huske hvilket id der ønskede sprog har?
Eller er der en nem måde jeg har overset hvor man i linkeditoren har
mulighed for at angive sproget man gerne vil linke til?

De pågældende redaktører sidder med et ret stort site hvor alt er oversat
til 21 sprog så det er ret besværligt at skulle huske hvilke sprog der har
hvilket id...
man kan selvfølgeligt bare lave linket som internt link og bagefter selv
tilføje &L=3 i HTML-mode, men det er heller ikke optimalt...
og der anvendes realurl, så de ved godt at /uk er engelsk som mapper til L=1
osv, men stadig besværligt at lave de external urler manuelt.

Best regards - Med venlig hilsen

Jakob Nielsen
Typo3-konsulent