[TYPO3-UG Denmark] Pid på sysfolder hvor FE usergroups befinder sig...

Thomas Rehhoff thomasr at REMOVETHISlinkfactory.dk
Sat Oct 31 09:55:21 CET 2009

Hej Lars, det kan du nemt med Typoscript. Dog skal du kigge i manualen for
det plugin der er ansvarlig for funktionaliteten, det er der du
(forhåbentlig) finder en setting, som du kan bruge til at angive loaklt for
hvert sidetræ, hvor den skal lede efter FE-users.

Du gør følgende (kan gøres på mange måder, afhængigt af hvordan du har
struktureret dine typoscripts, men her den nemme måde)

1) På hver rodside skal du oprette et lokalt typoscript og heri skrive
angivelsen til, hvor der skal kigges efter FE-users. (du har sikkert
allerede et liggende der, så kan du bare skrive det i ind det eksisterende)

Eksepel: Jeg bruger (det fiktive plugin) "logindims" til at holde styr på
mine FEusers. I den fiktive manual finder jeg settingen "storagePid", og
manualen siger, at jeg skal angive ID nummeret for siden. I mit lokale
typoscript skriver jeg så følgende:

plugin.logindims.storagePid = 35 ( hvor 35 er id'et for siden med Fe users)

Syntaksen for at tilgå plugins med typoscript er:

plugin.pluginnavn.property = værdi

Det var det.
Håber det hjalp

Med venlig hilsen
Thomas Rehhoff

"Lars Axberg" <lars at axberg.dk> skrev i en meddelelse
news:mailman.2962.1256688440.671.typo3-ug-denmark at lists.typo3.org...
Hej liste

Jeg sidder med en installation hvor jeg har flere sites i samme træ, hvert
site har sin sysfolder med sine egne fe-usergroups.

Jeg støder på et problem når jeg i et site ønsker at begrænse tilgangen på
en side til kun en brugergruppe, dette kan jeg selvfølgelig, men samtlige
fe-usergroups i hele sidetræet vises i acces-listen og dette er ikke
hensigtsmæssigt, kan jeg via TS  "tvinge" mine sites til kun at vise de
brugergrupper der er i deres sysfolder?

Har ledt i ts-ref men finder ikke rigtig noget svar der, håber på nogle
kloge hoveder J

Mvh

Lars Axberg