[TYPO3-UG Denmark] 2 problemer med min extension

Peter Klein peter at umloud.dk
Tue Jun 23 09:22:10 CEST 2009

Hej Martin.

Hvis du bruger "palettes", så skal du definere positionen af din
palettes i "types"  array'en.

Her er et eksempel fra en af mine ext:

-- cut --
'types' => array (
	'0' => array('showitem' => '
		hidden;;1;;1-1-1,
		title;;;;2-2-2,

--palette--;LLL:EXT:bfaupdfgen/locallang_db.xml:tx_bfaupdfgen_colors.cmyk;2;;'
	)
),
'palettes' => array (
	'1' => array('showitem' => ''),
	'2' => Array('showitem' => 'color_c, color_m, color_y,
color_k','canNotCollapse' => 1)
)
-- cut --

I linien

--palette--;LLL:EXT:bfaupdfgen/locallang_db.xml:tx_bfaupdfgen_colors.cmyk;2;;'

betyder det  sidste ";2;;" at den skal bruge "palettes" 2 for visning
af mine 4 color fields.

types/palettes er ret kryptisk når man kigger på det første gang..
Så læs dette her kapitel af API doc'et MEGET grundigt. ;)
http://typo3.org/documentation/document-library/core-documentation/doc_core_api/4.2.0/view/4/2/#id4436917

MvH
Peter Klein