[TYPO3-UG Denmark] Specielle skrifter

Peter Klein pmk at io.dk
Sat Dec 26 20:27:20 CET 2009

Hej Karin.

Hvis du mener en skrift til brug i GIFBUILDER objects, så skal den helst
være i TrueType (.ttf) eller PostScript Type1 (.pfb) format.
Der er nogle problemer med at bruge OpenType (.otf) format, specielt hvis
man skal bruge Danske tegn.

Der er også en anden mulighed, nemlig at bruge sIFR3 som er et Flash sript
der erstatter skrifter med Flash version. (Svært at forklarer, det skal nok
ses "in action")
http://wiki.novemberborn.net/sifr3/

Der er nogle fordele ved at bruge den metode frem for GIFBUILDER, bla. kan
man copy/paste..

--
Peter Klein

news:mailman.1.1261827718.24513.typo3-ug-denmark at lists.typo3.org...