[TYPO3-UG Denmark] Valg af TYPO3 som CMS

Søren Andersen hacksaw at zpeed.dk
Sat Sep 6 16:35:58 CEST 2008

Hej Thomas

Det er bestemt muligt at styre forskellige hjemmesider i én TYPO3
installation, men det betyder også at alle sider skal bruge de samme version
af de forskellige moduler du installerer.

Du skriver også at det skal ligge på et almindeligt webhotel. Jeg forsøgte
mig med denne model i starten, men min udbyder forklarede mig at det gik
imod hans forretningsmodel, idet jeg kun havde 1 webhotel og dertil fik
oprettet en masse domæner til at pege på dette ene webhotel. Det kunne jeg
sagtens følge ham i, og købte en virtuel server hos ham i stedet. Det
kostede ikke vanvittigt meget, og det gav altså en lang række fordele, frem
for at have alt i samme installation.

Med brugerstyringen i TYPO3 har du fine muligheder for at afgrænse en enkelt
kundes adgang til de forskellige dele af hjemmesiden, og f.eks. at sikre at
de ikke piller ved skabelonen.

Du skriver dog også at det ikke må være alt for avanceret, men det er kun et
spørgsmål om at du sætter dig ind i det. De fleste bliver lidt overvældede
når de arbejder med TYPO3 første gang, men det er selvfølgelig en omkostning
der kommer af den øgede fleksibilitet, som netop er det du efterspørger.

Jeg kom fra Joomla, fordi jeg netop havde behov for nogle af de ting du
efterspørger, og jeg er blevet rigtig glad for TYPO3.

Du nævner noget med 10.000 kr., hvad regner du med at skulle bruge dem på?
TYPO3 er jo gratis, men tænker du på at få et firma til at sætte alle
siderne op i TYPO3?

Med venlig hilsen
Søren Andersen