[TYPO3-UG Denmark] Indtastning i et plugin = data i flere tabeller

Johnny S. typo3 at pling.dk
Mon Apr 7 20:36:34 CEST 2008

Mads Brunn skrev:
> Hej Johnny

> En lille detalje som jeg dog ikke tror/mener har noget med dit problem
> at gøre: ovenstående kode skal normalt placeres i din extensions
> ext_localconf.php fil.

Hej Mads

Jeg har faktisk også placeret koden i ext_localconf.php, selvom det
tilsyneladende ikke var det jeg fik skrevet.

Men hook-koden virker rent faktisk. Jeg var bare ikke opmærksom på, at
der er forskel på at trykke på "save"-knappen og så "save and
close"-knappen. Når man trykker på "save" bliver min debug() fint
outputtet modsat "save and close"-knappen, hvor der ingen output kommer,
selvom koden bliver eksekveret.

Lige en kort opsumering, så andre også kan få glæde af det:

ext_localconf.php:
$GLOBALS
['TYPO3_CONF_VARS']['SC_OPTIONS']['t3lib/class.t3lib_tcemain.php']['processDatamapClass'][]
= 'EXT:mitplugin/class.tx_mitplugin_hook.php:tx_mitplugin_hook';

class.tx_mitpluging_hook.php:
class tx_mitplugin_hook {
    function processDatamap_postProcessFieldArray ($status, $table, $id,
&$fieldArray, &$this) {
    //insert code here
    }
}