[TYPO3-UG Denmark] Backend user indtastning af data

rgl at business.aau.dk rgl at business.aau.dk
Tue Nov 27 22:35:30 CET 2007

Hej

Jeg er løbet ind i et mindre problem, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal løse.

Er det muligt, via et flexible content element, at lade backend
brugeren indtaste noget data som en farve, lade dem uploade et billed
osv. Hvor efter at man bruger det i forbindelse med et flexible content
element?

Jeg har set en artikel på
http://www.typo3wizard.com/en/snippets/cool-stuff-typoscript/feed-a-typo3-ts-form-with-data-from-a-database-table.html
Men jeg forsøger faktisk at gøre det omvendt, selvom jeg dog også skal
trække dataen ud igen.

Konkret er opgaven at backend brugeren 1) uploader et billed 2) vælger
mellen 2-3 farve,  3) skriver lidt tekst.

Det skal så laves til ét billed, hvor det uploadet billed er baggrund,
den valgte farve bliver lavet som en boks på billed hvor teksten bliver
skrevet.

Hvordan pokker gør jeg det ? Skal jeg ud i at lave en extention der gør
det, eller er der en smart måde ?

Mvh
René