[Typo3-UG Denmark] class på TMENU

Troels Kjær Rasmussen troelsr at msn.com
Tue Sep 20 17:47:47 CEST 2005

Hej.

Du har jo allerede givet linkene i menuen en css-class i dit eksempel....

menu1-level1-no
menu1-level1-act
menu1-level2-no
osv...

Nu skal du bare definere de enkelte klasser i dit css-dokument eller direkte
i din template ved for eksempel at skrive:

.menu1-level1-act A {font-size:10;font-color:#000000;osv...}
.menu1-level1-act A:HOVER {font-size:10;font-color:#000033;osv...}

...og ellers fortsætte derudaf.

Du kunne også "wrappe" hele din menu med en div med en class (e.g.
class="venstremenu"), hvis du bare vil have alle menupunkterne til at se
eens ud uanset om de er aktive eller ej.

Hvis du vil have en god simpel gennemgang af arbejdet med menuer og CSS, kan
du evt læse denne del af MTB1:
http://typo3.org/documentation/document-library/doc_tut_templselect/Creating_the_menu/

mvh Troels Kjær Rasmussen

news:mailman.1.1127230480.16355.typo3-ug-denmark at lists.netfielders.de...