[Typo3-UG Denmark] dansk redaktør-guide

Jakob Rohde jakob.rohde at nal-net.dk
Thu Mar 31 17:58:35 CEST 2005

Hej Lars,

Lars E. D. Jensen wrote:

> Det er måske en lidt anden målgruppe I har tænkt på "nybegynderen i TYPO3".
> Som emnet for denne tråd antyder er der her tale om en guide til
> redaktører. Dvs. der højst sandsynligt er tale om en guide til BE-brugere
> med begrænset adgang og ikke en guide til TS, templates etc.

> Det vil dermed kun være en guide for redaktører som forskellige
> TYPO3-konsulenter i DK kunne bruge til at undervise deres kunder i at bruge
> TYPO3 på brugerniveau/redaktørniveau.

Jeg kan sagtens forestille mig, at et kapitel i denne vejledning
målrettes FE-redaktører. Dette kapitel kan skrives således at det kan
anvendes løsrevet fra resten.

En af svaghederne i Typo3 er - sjovt nok - den megen dokumentation!
Problemet er at det forekommer løsrevet og vedrører forskellige
Typo3-versioner. Det jeg især savner, er en samlet vejledning som tager
brugeren ved hånden helt til man har oprettet sin første hjemmeside med
template o.s.v. Når man derefter er klar til at gå videre, er man bedre
klædt på til at kaste sig over den megen dokumentation på typo3.org.

> Jeg er ikke så meget inde i diverse wikis, men stiller gerne
> hostingfaciliteter gratis til rådighed. Hvis det ikke bliver til en wiki,
> så kan det evt. bare være en TYPO3-installation med en enkel template, hvor
> folk kan få adgang til.

Vi har foreløbig installeret TikiWiki på Mogens Exners webhotel, men det
er da muligt han gerne ser det placeret på et site oprettet til formålet.

Jakob