[Typo3-UG Denmark] dansk redaktør-guide

Lars E. D. Jensen ledj-typo3 at dcmedia.biz
Thu Mar 31 17:52:26 CEST 2005

Jakob Rohde wrote:

> Hej,
>
> Jeg foreslog for noget tid siden her på listen, at vi sammen etablerer
> en Wiki med det formål at skabe en dansk manual/vejledning til Typo3.
>
> Der var kun én der reagerede - Mogens Exner - og vi to er nu igang med
> at stable en Wiki på benene. Planen er indtil videre at vi får sitet og
> strukturen op at stå og begynder på de indledende kapitler. Når vi
> således er i stand til at vise, at fundamentet er skabt håber vi, at vi
> kan lokke andre, mere erfarne, Typo3-bruger til at deltage.

> [...]

Det er måske en lidt anden målgruppe I har tænkt på "nybegynderen i TYPO3".
Som emnet for denne tråd antyder er der her tale om en guide til
redaktører. Dvs. der højst sandsynligt er tale om en guide til BE-brugere
med begrænset adgang og ikke en guide til TS, templates etc.

Det vil dermed kun være en guide for redaktører som forskellige
TYPO3-konsulenter i DK kunne bruge til at undervise deres kunder i at bruge
TYPO3 på brugerniveau/redaktørniveau.

Jeg er ikke så meget inde i diverse wikis, men stiller gerne
hostingfaciliteter gratis til rådighed. Hvis det ikke bliver til en wiki,
så kan det evt. bare være en TYPO3-installation med en enkel template, hvor
folk kan få adgang til.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Lars E. D. Jensen