[Typo3-UG Denmark] Install af EXT

Ole Junker ole at junker.nu
Sat Oct 2 16:12:05 CEST 2004

Dennis Hansen wrote:
> Jeg har kopieret filerne manuelt op i EXT biblioteket, men jeg kan ikke se
> EXT'en i oversigten så jeg kan installere denne.
>
> Den ligger i global ext biblioteket.
>
> Fejlkoden når jeg uploader filer via Ext. Manager
>
> Warning: mkdir(): SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is
> 10027 is not allowed to access
> /usr/local/psa/home/vhosts/domain/httpdocs/typo3conf/ext/jpgraph owned by
> uid 2526 in
> /usr/local/psa/home/vhosts/domain/httpdocs/typo3/t3lib/class.t3lib_div.php
> on line 2033
>
> Dennis

Hej Dennis

Jeg har de samme problemer med rettighederne, hvorfor jeg altid har
installeret extensions manuelt.

Jeg går ud fra, at du har downloaded filerne fra
typo3.org/extensions/repository o.s.v. Under den pågældende Extension
findes et punkt "Details" som indeholder alle de oplysninger, du har
brug for. Og det er formentlig også herfra, du har downloaded filerne.

Filerne placerer du som et nyt bibliotek, under iagttagelse af den
korrekte biblioteksstruktur, i biblioteket typo3conf/ext/

Så finder du under en af de andre extensions filen ext_emconf.php.
Kopier denne fil over i roden af dit nyoprettede extensionbibliotek.

Editér herefter filen, således at du erstatter parametrene i den med de
tilsvarende parametre, som du finder under ovennævnte "Details".

Herefter vil du efter upload af det nye bibliotek til din server kunne
se den nye extension i Extension Manager, og den er klar til installation.

Hvad er det i øvrigt for en extension du har fat i?

Mvh.

Ole Junker