[Typo3-UG Denmark] Install af EXT

Stefan Kreisberg, LinkFactory stefan at linkfactory.dk
Fri Oct 1 20:35:36 CEST 2004

Der er  basalt set to steder dine EXT kan bo:

Globale:
/sti-til-typo3-kildekode/typo3/ext/

Lokale:
/sti-til-dit-website/typo3conf/ext/

Desuden skal du være opmærksom på, at der ved installation skrives nogle
relative stier så din EXT kan finde de rette kildekoder den skal bruge
(jf. de to mulige installations paths ovenover).

Derfor er det altid bedst at installere via EXT MNG, hvis det ikke lykkes
på normal vis (send os din dir fejl, så er jeg sikker på at jeg kan
forklare det - det er nok noget med rettigheder) så prøv en tx3 fil også
via ext mng. Min tredie model vil være via CVS hvis de to første ikke
lader sig gøre (og EXT er tilgængelig via CVS). Først på fjerde pladsen
vil jeg benytte "rå kopiering" (selvom det altså sagtens kan lade sig gøre)

Sidst men ikke mindst, skal directory navnet svare til EXT key. Hvis du
f.eks. henter fra CVS vil navnet op eksempelvis tt_news være tx_ttnews som
i dette tilfælde skal være tt_news.

Men: send os lidt mere info så vi har en chance for at hjælpe (f.eks. den
sti til hvor du har installeret)

-Stefan