[Typo3-UG Denmark] Håndtering af CSS i de forskellige moduler

Kenneth Ingvartsen kbi at itctrl.dk
Thu Dec 16 00:31:39 CET 2004

Hejsa,

Jeg sidder og tumler med og få fuld kontrol over mine sider i TYPO3.
Men jeg syntes ofte at jeg ikke kan få adgang til alle elementerne.

Et eksempel er at jeg bruger en extention fra 4D 2 Column. I denne har
jeg ledt på kryds og tværs efter hvordan man kan gå ind og overtage
class definitionerne i et exsternt css dokument. Jeg har prøvet og
fjerne definitionerne i ext_typoscript_setup.txt filen. Men det var ik
lige en succes da der så ikke blev vist noget som helst. Andre gange
sker det at forskellige sektioner af siden har forskellig
font-størrelse.

Så mit spørgsmål er om der findes en how-to vedrørende
styring/overtagelse  af elementernes udseende. Jeg ser nemlig også
gerne at al CSS bliver fjernet fra php filerne så det kun forefindes i
min externe CSS fil. Og så jeg undgår de lange CSS definitioner i php
filerne.

Håber ikke ovenstående er alt for kryptisk.

Mvh
Kenneth Ingvartsen