[TYPO3-ug-cz] Navigo CMS vs. GPL

Lukas Vorlicek news at codeart.cz
Tue Jan 29 16:07:04 CET 2008

On 28.1.2008, at 23:31, Martin Kokes wrote:

> "Tomas Mrozek" <mail at cascaval.com> píše v diskusním příspěvku
> news:mailman.1.1201552086.9721.typo3-cz at lists.netfielders.de...

> Ovšem že je to pro mě novinka. Rád tě při tom nechám, pokud se budeš
> cítit v
> pohodě. Je fakt, že TYPO3 jsem poznal relativně nedávno. ;o)
>
> Nicméně abychom neodbočovali od tématu: nic to nemění na tom, že
> zůstává
> hlavní otázkou, proč ta firma dělá to, co jiné IT firmy z celého
> světa,
> které implementují TYPO3 do rozsáhlých mezinárodních webů, nedělají...

muj subjektivni pocit je, ze pocinani firmy Omega Design, s.r.o. je
amoralni a poskozuje komunitu TYPO3 z jejiz prace tezi. fer by bylo
pouzit vyvojare ne na rebranding, ale na vylepsovani originalniho
produktu.

nicmene GNU GPL jim toto chovani umoznuje. vse je legalni za
predpokladu, ze:

- nabizeji zdrojove kody Navigo CMS
- ve zdrojovych kodech je zachovano puvodni licencni ujednani vcetne
oznaceni puvodniho vlastnika prav
- neprohlasuji, ze ten software vyvinuli
- neprohlasuji, ze Navigo CMS stoji za weby, ktere bezi na puvodnim
TYPO3

dle vyjareni Kaspera neni nutne, aby FE stranky obsahovaly kod s
licenci, to ovsem neplati o zdrojovych kodech a licencnim ujednani v
backendu.

--

Lukas Vorlicek