[TYPO3-german] Versionierung

Bjoern Pedersen bjoern.pedersen at frm2.tum.de
Thu Sep 9 08:00:39 CEST 2010

Am 08.09.2010 23:41, schrieb Peter Linzenkirchner:
> Hallo
>
> ich arbeite mich gerade in die Versionierung von TYPO3 ein. In den
einschlägigen Büchern wird - auch per Screenshot - beim Versionieren von
Seiten gezeigt, das es drei Optionen gibt: Page: All Subpages, Page +
Content, Page: Just Record.

> In Version 4.4 finde ich an dieser Stelle aber nur noch den Button
"Create New Version". Das Drop Down ist weg; ich kann nur noch den
reinen Seiten-Record versionieren. Hat sich hier die handhabung
geändert, oder ist das ein Bug?

> Danke Peter>
Nein, da hat sich die "Handhabung" geändert. Siehe:

http://typo3.org/download/release-notes/typo3-44/

quote:
Versioning / Workspaces

"Element" versioning is the only versioning method that is supported in
TYPO3. "Page" and "Branch" versioning types have been disabled for all
installations by default. These features were deprecated with TYPO3 4.2,
and will be removed in TYPO3 4.6. In order to still use "Page" or
"Branch" versioning, set the option
$TYPO3_CONF_VARS['BE']['elementVersioningOnly'] to FALSE.

The dummy "draft workspace" has been disabled for all installations, as
it is not usable for production environments, and the existance led to
confusion. The draft workspace can be enabled via an option in the
extension configuration of the "version" extension.

end quote