[Typo3-UG Berlin] Extension-Workshop: Fahrplandiskussion, WAS:Einsteiger-Workshop

Steffen Mueller steffen at mail.kommwiss.fu-berlin.de
Tue Jul 27 01:59:59 CEST 2004

On 27.07.2004 00:53 Elmar Hinz wrote:

> ????
>
> <Zitat quelle="[1]">SQL will serve as the metalanguage</Zitat>

Tut SQL auch weiterhin, ist ja auch als solche entworfen. Ich meinte
nur, dass die DB-API bzw. der wrapper bei der Extensionentwicklung in
Zukunft sehr wichtig sein wird.

"The wrapper functions in the class t3lib_DB are now the only functions
that a  allowed  to be used for database connectivity and it is believed
that these functions is sufficient for all TYPO3 extension programmers."

In: "Writing DBAL compliant TYPO3 extensions"
http://preview.fishfarm.de/dbal/manual.pdf

Näheres zum wrapper siehe auch Kapitel 1.4 "Database connectivity" der
Project Coding Guidelines:
http://typo3.org/documentation/document-library/doc_core_cgl/Introduction-63ae044f02/

Oder einfach in t3lib_DB:
http://typo3api.ueckermann.de/class_8t3lib__db_8php-source.html