[TYPO3-UG Italy] Test Mail Typo3

namesys at live.com namesys at live.com
Fri Mar 7 12:05:52 CET 2008

Scusate se batto ancora su questo tasto ma credo che oltre a me potrebbe servire a molti altri che si approcciano a Typo3 con un Server locale.

L'oggetto è il test mail di tipo3 nell'Install Tool

***
Sendmail path not defined!
sendmail_path=
This may be critical to TYPO3's use of the mail() function. Please be sure that the mail() function in your php-installation works!

You can check the mail() function by entering your email address here and press the button. You should then receive a testmail from test at test.test.
Since almost all mails in TYPO3 are sent using the t3lib_htmlmail class, sending with this class can be tested by checking the box Test t3lib_htmlmail below. The return-path of the mail is set to null at localhost. Some mail servers won't send the mail if the host of the return-path is not resolved correctly.

Test t3lib_htmlmail.
***

nel mio php.ini (nella cartella /apache/bin) ho settato questi parametri:

***
[mail function]
; For Win32 only.
;SMTP = localhost
SMTP = out.alice.it
smtp_port = 25

; For Win32 only.
sendmail_from = namesys at live.com

; For Unix only.  You may supply arguments as well (default: "sendmail -t -i").
;sendmail_path = "C:\Programmi\xampp\sendmail\sendmail.exe -t"

; Force the addition of the specified parameters to be passed as extra

parameters
; to the sendmail binary. These parameters will always replace the value of
; the 5th parameter to mail(), even in safe mode.
;mail.force_extra_parameters =
***

il risultato è che se nell'Install tool inserisco una mail (SENZA fare il check nell' Test t3lib_htmlmail) ricevo la mail testuale ed a video nel top della pagina mi viene  "Mail was sent to namesys at live.com" ma se insrisco la mail con il check non ricevo nulla ma a video mi scrive sempre "Mail was sent...."

a questo punto ho queste domande:

1. Forse sbaglio la traduzione, ma nella spiegazione del test c'è scritto "The return-path of the mail is set to null at localhost" che significa che la mail la riceve l'indirizzo null at localhost? Se fosse così come faccio a cambiarlo?
2. Se funziona l'invio del formato text deve essere sicuramente qlcs che sbaglio, qlcn sa come risolvere questo problema?

Possibile che nessuno abbia mai riscontrato difficoltà?

Saluti
Enrico