[TYPO3-UG Italy] piVars e pi_linkToPage

Alessandro Tuveri at at uniud.it
Tue Jul 18 10:58:39 CEST 2006

Grazie Federico,
conosco anche pi_linkTP_KeepPivars,
sto verificando queste funzioni in quanto vedo che sono usate anche in
tt_new (il cui listato e' 'oro' per imparare tante cose...).

vedo in typo3.it i parametri:

Parametri:
  string  The content string to wrap in tags
  array  Array of values to override in the current piVars. Contrary
to pi_linkTP the keys in this array must correspond to the real piVars
array and therefore NOT be prefixed with the $this->prefixId string.
Further, if a value is a blank string it means the piVar key will not
be a part of the link (unset)
  boolean  If $cache is set, the page is asked to be cached by a
&cHash value (unless the current plugin using this class is a
USER_INT). Otherwise the no_cache-parameter will be a part of the link.
  boolean  If set, then the current values of piVars will NOT be
preserved anyways... Practical if you want an easy way to set piVars
without having to worry about the prefix, "tx_xxxxx[]"
  integer  Alternative page ID for the link. (By default this function
links to the SAME page!

quindi l'integer: Alternative page ID dovrebbe essere quello che
permette di inviare le variabili GET ad un'altra pagina.

La faccenda e' che spesso e' disarmante usare TYPO3 in quanto le
funzioni sono veramente tante e probabilmente quella che ho segnalato
io e' riferita e usata in versioni piu' vecchie di TYPO3 .... e mi
pare che le classi siano tante anche per questo motivo!

thanx a presto!

ALEX TUVERI
CSIT - UNIV. DI UDINE