[TYPO3-UG Denmark] TT_news: Lastest opdateres ikke med nye nyheder

Trine Buhl trine.buhl at mail.dk
Thu May 31 13:00:31 CEST 2007

Hejsa

Jeg ved godt at de kloge hoveder er fuldt optaget af deres arbejde, men....

Er der ikke nogen som har et bud på hvor fejlen ligger på manglende
opdatering af nye nyheder på latest-kategori visning? Også gerne mod
betaling af klingende mønt?

Jeg har brugt nedenstånde snippet fra tt_news manualt.

    The "GROUP BY" part of the query: if you set "listGroupBy = category"
    the string "category" is processed in a special way, because the
tt_news_cat_mm table is not joined by default. This simulates the "group by
category" functionality by     joining the mm table to the tt_news table.
(see line 745 in class.tx_ttnews.php).

    Restriction: This works only correct, if the news records have only one
category assigned.

    Example:
    This will fill the object "lib.newsLatest" with a news content-element
that displays only the newest item of each category

    lib.newsLatest < plugin.tt_news
    lib.newsLatest {
      code >
      code = LATEST
      catImageMode = 0
      catTextMode = 1
      listOrderBy = title asc
      listGroupBy = category
    }

"ListOrderBy" har jeg både prøvet at sætte til random og title dsc samt helt
at fjerne parametret, men det ændre kun den indbydes kategorivisning.Hver
nyhed er kun tildelt én kategori som der foreskrives

Problemet ligger i at den ikke viser den sidst oprettede nyhed inden for
hver kategori ikke vises - kun den allerførste aktuelle nyhed. Byttes der
rundt på dato for oprettelse, så vises stadig kun den ældste nyhed, så det
er ikke et caching-problem.

Mangler der ganske et parameter for datetime decs for selve nyheder og ikke
kategorierne?

Mvh. Trine

news:mailman.1.1179934731.4622.typo3-ug-denmark at lists.netfielders.de...