[TYPO3-UG Denmark] utf8 vs iso-8859-1

Michael Lindholm mln at phys.au.dk
Tue May 22 18:30:38 CEST 2007

Jeg har efter min eksperimenteren med tt_news opdaget, hvor stor
indflydelse valget af charset har. Jeg kan feks. kun se dagene (specielt
lørdag/søndag ;) hvis jeg sætter min browser til at vise utf8
tegnsættet, men jeg var oprindelig så smart at lave selve templaten i
iso-8859-1 formatet. En ændring til utf8 betyder derfor "døden" for
anden tekst med æøå tegn på min hjemmeside og nu har jeg lige opdaget at
hvis jeg skal bibeholde iso-8859-1 kræver det at MySQL serveren også er
sat i dette format, hvilket den tilsyneladende ikke er som standard?
Under alle omstændigheder er jeg blevet ret forvirret over dette. Mit
spørgsmål er hvad gør i? Laver i også templates i utf8 formatet eller
hvordan?

Venlig Hilsen
Michael