[TYPO3-UG Denmark] Gruppe adgange

Asbjørn Morell atmorell at gmail.com
Fri May 18 08:26:59 CEST 2007

Hej Marianne

Hvordan er dine tilladelser i Access modulet? De bør se sådan ud: (admin er
bare en eksempel bruger som ikke er nødvendig)

Hjem rwxrwx--- (admin.Gruppe 2)
 - Punkt 1  rwxrwx--- (admin.Gruppe 1)
 - Punkt 2  rwxrwx--- (admin.Gruppe 1)
 - Punkt 3  rwxrwx--- (admin.Gruppe 2)
 - Punkt 4  rwxrwx--- (admin.Gruppe 2)

Brugerne skal kun være medlem af enten gruppe 1 eller gruppe 2.

Håber du finder ud af det.

Mvh Asbjørn.

"marianne topping" <marianne at topit.dk> wrote in message
news:mailman.228696.1179326476.21067.typo3-ug-denmark at lists.netfielders.de...
Jeg er ved at blive tosset!!

Menustruktur eks.:

Hjem [Forsiden]
- Punkt 1
- Punkt 2
- Punkt 3
- Punkt 4

Gruppe 1 skal have adgang til Punkt 1 + 2 - ingen problem i det.
Gruppe 2 skal have adgang til Punkt 3 + 4, men også kunne redigere indholdet
på forsiden [Hjem].

Lige meget hvad jeg forsøger med tilladelser og undergrupper - i samme
øjeblik jeg giver tilladelse til Hjem [rediger indhold] får Gruppe 2 også
adgang til hele træet, altså også Punkt 1 + 2.

Hvordan får jeg givet Gruppe 1 adgang til at redigere indhold på forsiden
[Hjem] og Punkt 1 + 2, uden det giver adgang til hele træet?

Venlig hilsen
marianne topping