[TYPO3-UG Denmark] æ,ø,å i locallang

Troels Kjær Rasmussen troels at linkfactory.dk
Wed May 16 10:39:28 CEST 2007

Søren Andersen skrev:

> Med mindre jeg fuldstændig har misforstået hvad du mener, håber jeg på
> at kunne løse problemet på en mere direkte måde. Det er vel ikke
> unormalt at ville skrive danske karakterer i locallang.xml, så der må
> være en simpel ting jeg har overset eller gjort forkert :-)

Det er fuldstændig korrekt at det er UTF-8 vs ISO encodings der giver
problemer.

LL editoren tager hensyn hertil, men jeg mener også at e.g. quixplorer
som Mads har lavet fungerer uden at røre filernes encoding.

Alternativt kan du redigere dem med e.g. notepad, Zend eller lignende
klientbaseret editor, der alle har muligheder for at gemme i utf-8

--
Troels Kjær Rasmussen
R&D / Seniorkonsulent

Tlf: +45 70 22 23 22