[TYPO3-UG Denmark] Sikkerhed - typo3

Dycon - Lars Dyhr lars at dycon.dk
Tue May 15 20:21:24 CEST 2007

Hej Kim
Kim Riggelsen wrote:
> Jeg har forsøgt at finde lidt om sikkerhed og typo3. En ting er at man
> selvfølgelig skal smide patches osv på der kommer til typo3 løbende.
> En anden ting er selve login. Hvis man ved at en hjemmeside er lavet i
> typo3 kan man jo blot sætte /typo3 bagved www.adressen og man vil få en
> login skærm....
>
> Jeg ved i andre systemer kan man gå ind og skjule login siden, så man
> kan give den et valg frit navn istedet for typo3?
Det kan du også i TYPO3 (følg linket nedenfor).

> Er der noget sikkerhedsaspekt i at skjule login til siden ?
> Og er der ellers noget der har nogle hurtige tips til sikkerhed og
> typo3, da Hackninger af hjemmeside har jeg desværre oplevet en del af  :(
Kasper har forfattet en hel del god dokumentation om TYPO3. I Inside
TYPO3 kan du læse noget om sikkerhed:
http://typo3.org/documentation/document-library/core-documentation/doc_core_inside/4.1.0/view/3/10/
Dette er nok det bedste udgangspunkt for din søgen.

Mvh
Lars Dyhr