[TYPO3-UG Denmark] Typo3 version væsentligt tungere at arbejde med?

Stefan Kreisberg stefan at nospam-linkfactory.dk
Tue Oct 31 15:11:08 CET 2006

Peter Makholm wrote:

> [...]
> Typo3 version 4, oplever vores indholdsfolk at typo3 er blevet
> væsentligt tungere at arbejde med.
>
> Når vi ser på vores overvågning er bruget af resurser også steget
> pænt. Mest tydeligt er det at MySQL tidligere proceserede omkring 50
> select-forspørgsler i sekundet, så er vi nu oppe på mellem 250 og 400
> (ifølge munin).
>
> Desuden ser vi et højere load, et større ram-forbrug og flere slow
> queries. alt sammen gætter jeg på er en følge af det øgede antal
> sql-selects.
>

> Er der andre der har gjort sig lignede observationer og er der noget

Mit umiddelbare gæt er at versioneringslag og måske også database api har en
finger med i spillet. Der var på et tidspunkt en tråd om dette på en af de
engelske lister, jeg skal se om jeg kan finde den igen ...

Eneste løsning jeg lige kan komme på er at opskalere SQL'en f.eks. med
dedikeret maskine, tune cnf, slå logging helt fra o.s.v.

Optimalt (og det er nok også 5.0 aktuelt) skal man naturligvis kode Typo3 om
så samme funktionalitet og flexibilitet opnåes med et mindre antal
db-forespg.

vh Stefan

--

vh Stefan Kreisberg, a.k.a. Strato