[TYPO3-UG Denmark] Header som billede

Peter Klein peter at umloud.dk
Mon Oct 9 16:24:58 CEST 2006

Hej Torin. Jeg gør det som regel sådan her:

-- cut --
lib.gfxheader = TEXT
lib.gfxheader.current=1
lib.gfxheader.wrap = <div style="width:559px;">|</div>
lib.gfxheader.split {
  token.char = 32
  cObjNum = 1
  1 = COA
  1 {
    10 = IMAGE
    10.file = GIFBUILDER
    10.file {
      backColor = #ffffff
      XY = [10.w]+7, 26
      10 = TEXT
      10.text.current = 1
      10.text.case = upper
      10.fontFile = Taz700*.pfb
      10.fontSize = 26
      10.fontColor = #73AA37
      10.offset = 0,23
      10.niceText = 1
      10.antiAlias = 0
    }
  }
}
lib.stdheader.10.1 >
lib.stdheader.10.1 < lib.gfxheader
-- cut --

Det udskifter "type 1" overskriften med en grafisk version.
Hvert enkelt ord bliver lavet til en seerat GIF fil. På den måde virker det
også med ombrydning.

Husk at i FireFox skal der sættes en width (som f.eks. <div
style="width:559px;">|</div>), ellers funger ombrydfning ikke.

--
Peter Klein/Umloud Untd

news:mailman.1.1160345564.26019.typo3-ug-denmark at lists.netfielders.de...