[Typo3-UG Norway] Hva trengs for å kjøre Typo3?

Erik Svendsen erik at linnearaad.no
Wed Oct 6 17:46:35 CEST 2004

>"Andreas Widerøe Andersen" <andreas at wideroe.net> skrev i
>melding
>Hva slags jern (hardware) trenger jeg for at Typo3 skal
>kjøre bra på en server? Har tidligere erfaring med eZ og
>det går tregt på min 800mhz/512mb ram FreeBSD server.
>Vurderer altså å sette inn Typo3, men vil gjerne vite litt
>om requirements'ene først.

>Takknemlig for svar!

>Mvh,
>Andreas

Har ikke et glimrende svar på dette. TYPO3 er relativt
ressurskrevende som de fleste løsninger bygd på PHP. Kan
hjelpe å bruke Zend Optimizer. Kravene er størst når det
gjelder minne, i og med at flere tillegg krever en del.
Testsiten min kjører jeg på P4 2,8 Ghz, og min faste på
ekstern leverandør (der jeg ikke vet hvilken konfigurasjon
som finnes). Typo3.org anbefaler en relativt moderne PC.

Anbefaler  at du prøver spørsmålet (søk først) på en av de
engelske listene, særlig typo3.install.general. Vet at det
er noen som har testet på PIII maskiner. Du kan også laste
ned quickstart pakken, og prøve den. Er en relativt enkel
installasjon (jeg brukte 2 timer på testsiten min inklusive
mysql, php, imagemagick), og du er relativt raskt i gang med
testing.