[TYPO3-UG Hungary] templates

Matyi Gábor gmatyi at freemail.hu
Thu Feb 1 11:54:27 CET 2007

Murányi Árpád <pesz at pesz.hu> írta:

> Minden esetre az számomra is nyilvánvaló, hogy a joomla
gyerekjáték, a
> drupalt nem ismerem, viszont még puhatolom, megéri-e
mélyebben
> belemászni a typo3-ba. Profi cms-re van szükségem, viszont
sajna nincs
> energiám sokkal ismerkedni.

Sok cms-t valóban nincs értelme megnézni, mert időrabló. A
http://www.cmsmatrix.org és a http://www.opensourcecms.com/
oldalakon sok-sok hasznos információt találsz a különféle
cms-erkről, kategóriákba sorolva tudod őket tanulmányozni,
azt is látod, hogy melyik mennyire népszerű stb.

Ahhoz, hogy eldöntsd, hogy a typo3-ra van e szükséged vagy
másra, azt érdemes mérlegelni, hogy melyik cms-ek érdemesek
arra, hogy foglalkozzon vele az ember.

A http://www.packtpub.com/award oldal szerint az első 3
helyezett a

1. Joomla!- $5,000
2. Drupal - $3,000
3. Plone - $2,000

illetve az e107 és a Xoops lett még megemlítve.

A Plone az Zope enginet használ, pythonban íródott nem
php-ben. Az e107 ből pedig több fejlesztő is átpártolt a
drupalhoz... A Xoops-ot még nem próbáltam, szerintem érdemes
megnézni, mint ahogy a drupalt is.

Ezen az oldalon
http://www.blogsweek.com/en/most-visited-cms-site láthasz
egy 25-ös listát, az oldal látogatottsági adatai szerint.
Ebből a listából többet is megnéztem már, sokok igen
katasztrófális, közülük a Worpresst és a Typo3-al érdmes
szerim foglalkozni.

A phpwcms is egy nagyon jó cms-s, egyszerű oldalak
elkészítéséhez nagyon jó. Azonban 1 ember fejleszti, emiatt
ismert problémák lassan javítódnak ki, én ezért dobtam el.

> Pl. miért preferáljátok a levlista használatát a typo3cafe
fórummal
> szemben? ha ott diskurálnánk, olyanok is tanulhatnának
belőle, akik
> nincsenek a listán, vagy mondjuk pár hónap múlva böngészik
a honlapot
> typo3-kóstolgatóként.

Hát, hogy a fórumba vagy a levlistára írsz, az rajtad
múlik:) A fórumot megcsináltam, egyenlőre rajtam kívül nem
írt bele senki. Ez a levlista is így fél év alatt éledt fel.
De szerintem nem baj, ha mind a kettő egymás mellett fut,
mind a kettőnek van előnye és hátránya is.